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création de mesh

Publié : jeu. 25/nov./2004 18:40
par Patrick88
en cherchant sur le forum anglais, je suis tombé la dessus

ça peut aider ceux qui utilise la 3d

http://home.c2i.net/PreachersPlace/PureBasic/Libraries/

Code : Tout sélectionner

QMesh v1.0 by Preacher
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QVertex(x.f , y.f , z.f , texturex.f , texturey.f) - Add a vertex with texture coordinates to the internal list
QFace(vertex1, vertex2, vertex3,[vertex4])         - Define a triangle from prefeed vertices.

QDisk(n)                                           - All these are quite self explaining...
QCone(n)                                           - argument n is the number of points of the circle 
QSphere(n)                                         - 
QCylinder(n)                                       - 
QCube()                                            - 

QObject(Mesh)                                      - Create mesh from the inputed data.


These are especially usefull if you need to create object from code, not predefiened data in datasection or read from file.

If you wish to run the exe remeber to copy the "engine3d.dll" form Purebasic\compilers folder. 

Enjoy, Erlend "Preacher" Rovik

pat

Publié : jeu. 25/nov./2004 19:27
par comtois
Je viens de tester avec la 3.91 et la 3.92 , et ça plante dans les deux cas.
tu as réussi à la faire fonctionner cette lib ?

Publié : sam. 27/nov./2004 15:35
par Patrick88
pas essayé...

contact le programmeur...

pat