Hi everybody
@Doobrey
English might not even be their first language
Yes, it's true, but what about all users who can't speak english ? They should speak english and if not it's their problem ?
The truth is that the english forum is considered as the official one !
And i think it must be ! That's the better solution for all pb users.
Some (many) of the members of this forum are very good coders/debuggers/reporters. If the english forum doesn't exists, Purebasic product may not be as good as it is now... No way for the french pb users to say the contrary. So, thanx for all english members
BUT, as the french forum exists and is really active, and as Fred is french, it should be very nice to see him sometimes there. For now, some of the french members oftenly report here the questions we are wondering about. But it would be so coooool to see you (Fred) at home, in France, sometimes, even once a month on our lovely forum ( it's important to notice that the spirit on our forum is a subtle mixture of learning, serious programming and fun ).
But perhaps, as Fred is the busiest man of the world, we can comfort ourselves in just inviting Fred for example once a month to a realtime interview in french and takes this way our conclusions.
Au revoir mon petit lapin
lol, is it what you learnt about french, at school ?
It's nice but it's something you should say to your girlfriend :roll:
@Bericko
i visited him also in Paris couple of months ago, we drunk liters of beer
Fred's the busiest man in the world and you the lukkiest one
And now some notes for french users in french :
bon les gars je viens de donner mon avis sur la question comme vous pouvez le voir.
Pour ceux qui ne comprennent pas l'anglais j'ai simplement expliqué dans le 1er paragraphe à quel point le forum anglais et ses membres est important pour toute la communauté et pour le futur de purebasic et qu'on ne remets pas çà en cause.
Et dans le 2eme je dis grosso modo que c quand meme compliqué pour ceux qui ne parle pas anglais. et ce malgré le fait que certains d'entre nous reportont quelques une des questions qu'on se pose sur le forum francais ici. Et donc que ce serait quand meme le plus sympatique des clins d'oeil que le voir de temps en temps chez nous.
Enfin, etant donné qu'on ne pourra peut etre rien changer au fait que Fred est l'homme le plus occupé du monde (lol) on pourrait peut-etre organisé une interview tout les mois (préparée, structurée, et en direct live). Qu'en pensez vous les gars ?
@Cederavic et Regis
Pouvez-vous reporter cette proposition sur not' forum pour en discuter ?
Sachez quand meme que cette proposition est une idée que j'ai retenu du site web de DarkPrograms... où l'idée a été déjà été évoquée...
@FRED
Merci infiniment Fred pour ton Purebasic (sans oublier ceux qui y travaille avec toi) et toutes les réactions ici présentes ne sont que pure rancon de la gloire. Désolé pour toi si ton produit est de plus en plus crédible