incoming call commands in the background

Working on new editor enhancements?
MarcosPC
User
User
Posts: 17
Joined: Mon Mar 19, 2018 10:03 pm

incoming call commands in the background

Post by MarcosPC »

Hi!
If anyone has read any of my posts, you already know that I am visually impaired. (Blind).

I am studying the PureBasic help documentation in depth, but I do not find what I need.

I need to create a program that runs invisibly, but that by pressing any key, or set of keys, it performs an action.

But specifically:
When you press CTRL + Shift + f8, the mouse cursor is in a certain position.

This would help me a lot to click on places where my screen reader does not identify.

Of course a person who sees will find the objects previously, and save the position of the cursor, for me to use later.
As I've seen, the thread function does almost what I need. It does not accept window events, such as "WaitWindowEvent", etc.

I would like an idea, and thank you in advance for helping me.

I'm more stubborn than a programmer!
My original language:

comandos de entrada chamados em segundo plano

Se alguém já leu alguma postagem minha, já sabe que sou deficiente visual. (Cego).

Estou estudando mais profundo a documentação de ajuda do PureBasic, mas não achei o que preciso.

Preciso criar um programa que execute invisível, mas que ao pressionamento de alguma tecla, ou conjunto de teclas, ele execute uma ação.

Mas especificamente:
Ao pressionar CTRL+Shift+f8, o cursor do mouse fique em uma determinada posição.

Isso me ajudaria muito para clicar em lugares onde meu leitor de telas não identifica.

Claro que uma pessoa que enxerga vai localizar os objetos previamente, e guardar a posição do cursor, para eu usar posteriormente.
Como já ví, a função thread faz quase o que preciso. Ela não aceita eventos de janela, como "WaitWindowEvent", etc.

Gostaria muito de uma ideia, e agradeço desde já quem puder me ajudar.

Sou mais teimoso do que programador!